這首歌是我唸書期間最愛的一首歌吧!

齊豫天籟般的歌聲,搭配這令人心碎的口白,歌的情緒不會太滿,雖然心碎卻能讓眼淚掉不下來!這應該算是情歌的最高段吧!

我總常自言自語的哼著這首歌...時間久了,也漸漸淡忘了這首歌,今天再度哼著旋律時,彷彿又重溫了當時愛上這首歌的心情,

歌的美的在於不管經過幾年,只要夠經典,就值得一聽再聽!

 


I remember quite clearly now when this story happened
The autumn leaves were floating and measured down to the ground
Recovering the lake where we used to swim like children
On the sun would dare to shine

That time we used to be happy
Well, I thought we were
But the truth was that - you had been longing to leave me
Not daring to tell me
On that precious night watching the lake vaguely conscious
You said, our story was ending

Now I'm standing here
No one to wipe away my tears
No one to keep me warm
And no one to walk along with
No one to make me feel
No one to make me whole
Oh what am I to do

I'm standing here alone
It doesn't seem so clear to me
What am I supposed to do about this burning heart of mine
Oh what am I to do
Or how should I react
Oh tell me please

The rain was killing the last days of summer
You had been killing my last breath of love
since a long time ago
I still don't think I am gonna make it through another love story
You took it all away from me
And there I stand, I knew I was gonna be the one left behind
But still I'm watching the lake vaguely conscious
And I know, my life is ending




我很清楚的記得故事是怎麼發生的
秋葉飄飄 向地面落下
覆蓋住我們曾如孩童般在裡面嬉游的湖面
太陽恣意的照耀著
那時,我們真的好快樂
至少,我以為我們是的
然而,事實卻是你早就想離開我
只是不敢告訴我
那一夜,意識模糊的凝視著湖水
你說:我們的故事結束了

如今我原地佇立
沒有人幫我抹去眼淚
沒有人讓我取暖
沒有人與我同行
沒有人再令我感動
沒有人讓我覺得完整
噢!我該如何是好
我一人獨自佇立
渾然不知所以
不知該如何處置這顆燃燒的心
噢!我該怎麼辦
該做何反應
誰能告訴我

這場雨扼殺了最後的夏日時光
你亦扼殺了我最後愛的氣息
在很久很久以前
我仍然認為
我無法承受另一段愛的故事
你把我所有的愛都帶走了
我佇立原地,早知自己會被拋棄
但我仍然意識模糊的凝視著湖水
我知道 我的生命亦將結束


許多網友分享現場演唱版,聽了仍會起雞皮疙瘩。

arrow
arrow
    全站熱搜

    Penny 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()