Once in a summer裡動人的歌曲Yesterday when I was young,看完了這部電影後,腦袋裡全是這首老歌!
年紀大了,還是只喜歡老歌!

愛在那年盛夏 這部電影不管看幾次都會讓人想痛哭、大哭一場!


Yesterday when I was young

http://www.youtube.com/watch#!v=TBHcrQTlaGY&feature=related

Yesterday When I Was Young

Yesterday When I Was Young
昨天我還年輕時

The taste of life was sweet like rain upon my tongue
的滋味甜美有如雨水落在舌
I teased at life as if it were a foolish game
我嘲弄生命彷彿它只是一場愚蠢無聊的遊戲
The way an evening breeze would tease a candle flame
晚風輕拂燭火

The thousand dreams I dream
我有美夢
The splendid things I planned
還有無數

I always built, alas, on weak and shifting sand
建築在  唉 鬆軟的流沙上
I lived by night and shunned the naked light of day
我夜夜笙歌,避白晝赤裸的陽光
And only now I see how the years have run away
如今才驚覺歲月逝去匆匆

Yesterday When I Was Young
昨天
我還年輕時

There were so many songs that waited to be sung
那麼多快樂的歌曲等著我去唱
So many wild pleasures lay in store for me
許多狂野的遊戲等待我去嘗試
And so much pain my dazzled eyes refused to see
我目眩神迷於五光十色   無視苦痛

I ran so fast that time and youth at last ran out
我與時光賽跑 把光陰和青春被揮霍耗盡
I never stopped to think what life was all about
我從不懂得停下來思考生命的意義
And every conversation that I can  recall
而今回想我往日的談話
Concerned itself with me and nothing else at all
都只跟我有關,沒有其他

Yesterday the moon was blue
昨日月光依舊湛藍
And every crazy day brought something new to do
而每個瘋狂的日子總有些新的挑戰
And I used my magic age as if it were a wand
我以為神奇的年華,就當它是根魔法棒

And never saw all the waste and emptiness beyoud
完全未遇見那背後浪費的荒無與空虛

The game of love I played with arrogance and pride
我自大輕狂傲慢愛情遊戲
And every flame I lit so quickly, quickly died
愛火迅速點燃,也很快熄滅
The friends I made all seemed somehow to drift away
我結交的朋友,似乎都已一一遠去
And only I am left on stage to end the play
只留下我獨自在舞台上結束這齣戲

Yesterday when I was young
昨天我還年輕時
There were so many songs that waited to be sung
那麼多快樂的歌曲等著我去唱
So many wild pleasures lay in store for me
許多狂野的遊戲等待我去嘗試
And so much pain my dazzled eyes refused to see
我目眩神迷於五光十色   無視苦痛

There are so many songs in me that won't be sung
我心有太多歌曲無法被唱出
Cause I feel the bitter taste of tears upon my tongue
我感到苦澀的淚水滑落在我的舌尖
And the time has come for me
現在,付出代價的時刻來臨
To pay for yesterday when I was Young
昨日年輕的所作所為付出代價

arrow
arrow
    全站熱搜

    Penny 發表在 痞客邦 留言(2) 人氣()